Čo potrebujeme k naceneniu tvorby vašej webstránky?
Aktualizované: 26. apríla 2018 • Publikované: 26. apríla 2018
Frissítve: 26. apríla 2018 • Közzétéve: 26. apríla 2018
Bez dobrej webovej stránky v dnešnom svete poriadny biznis nevybudujete. Tak ako my bez komplexných informácií od klienta, nedokážeme vytvoriť profesionálnu webstránku alebo e-shop. V našom novom článku vám zhrnieme, čo všetko od vás budeme vyžadovať pri tvorbe vášho nového webu.
Máte už kúpenú doménu a hosting?
Doména je názov webstránky, odbornejšie URL adresa vášho webu, napríklad: www.nazovdomeny.sk . Je to presne to, čo vidíte v riadku svojho prehliadača. Túto adresu potom využívate skutočne všade – na vizitkách, sociálnych sieťach či v reklamných materiáloch. Predtým, než si zvolíte názov webstránky, je dobré overiť, či už uvedené meno niekto nepoužíva. Názov vášho webu by mal byť originálny, spätý s predmetom vašej podnikateľskej činnosti a nie veľmi dlhý.
Po úspešnom zvolení domény si musíte vybrať hosting, t.j. miesto, kde bude vaša webstránka uložená, aby bola nonstop k dispozícii na internete. Na to slúžia tzv. hostingové spoločnosti, kde si môžete vybrať rôzne cenové balíčky s užitočnými prídavnými službami. Najlepšie je kupovať hosting spolu s doménou. Ak sa vám tento postup zdá príliš komplikovaný, radi vám s výberom domény a realizáciou hostingu pomôžeme my.
Pre koho bude webstránka určená? Chcete osobnú prezentáciu alebo firemný web?
Potrebujeme vedieť, aký je váš hlavný zámer s novou webstránkou. Ak sa rozhodnete propagovať seba a svoje služby ako značku, musíme web koncepčne poňať ako osobnú prezentáciu. Cieľom takéhoto webu nie je prvoplánový predaj, ale skôr šírenie dobrého mena, budovanie osobného brandu a vlastného príbehu. Väčšinou sa na takomto type webu objavuje aj blog s pútavými článkami. Podobne funguje firemná prezentácia, ktorej účelom je podpora povedomia o značke a posilnenie brandingu.
Chcete webstránku alebo e-shop?
Jeden z najdôležitejších bodov pri tvorbe podkladov pre novovznikajúci web je rozhodnutie, či skutočne potrebujete „len” web, alebo sa pustíte do tvorby e-shopu. Produktové webstránky obvykle slúžia na detailné oboznámenie sa s ponúkaným produktom či sortimentom. Ich funkcia je skôr informačná. E-shopy sú určené na priamy predaj produktov, ale ich vývoj trvá dlhšiu dobu.
Koľko podstránok bude obsahovať váš web?
Niekomu stačí jednostránkový „rolovací” web s najjednoduchším menu. Náročnejšie produktové weby však vyžadujú rozvetvenejšie menu. Najlepšie je, ak nám napíšete konkrétne mená podstránok, ktoré si na novej webstránke predstavujete: O nás, Naše služby, Naše produkty, Referencie, Kontakt a podobne. V prípade záujmu vám vieme vypracovať kompletnú analýzu kľúčových slov a na základe nej navrhnúť celú štruktúru stránky podľa mesačnej hľadanosti.
Aký obsah chcete prezentovať na jednotlivých podstránkach?
Určite nás nezabudnite oboznámiť s obsahom vašej webstránky. Zaujíma nás každý detail: plánujete nejaké obrázky, videá, ak áno, koľko ich asi bude? Prípadne musíte uviesť nejaké špecifické tabuľky, cenníky, obrázky alebo rozsiahlejšie texty? Všetko potrebujeme vedieť!
Ak plánujete e-shop, koľko produktov na ňom bude?
Kľúčová informácia, ktorá nám pomôže stanoviť a vybrať vhodný redakčný systém. Ak by sa tento údaj podcenil, mohlo by sa stať, že váš nový e-shop by „neuniesol” tiahu bežnej online prevádzky a začal by robiť problémy. Vždy je nutné vhodne nadimenzovať redakčný systém na daný počet produktov.
Máte k novému webu pripravené texty a fotografie?
Pútavé texty a pekné fotografie nás vždy potešia, takže ak ich máte hotové, tak šup s nimi k nám! V opačnom prípade vám radi „požičiame” našich šikovných copywriterov, alebo vám nafotíme kvalitné produktové fotografie. V prípade potreby vieme zabezpečiť aj vysokokvalitné fotografie z fotobanky.
Aký štýl preferujete? Ako má vyzerať dizajn vašej novej webstránky?
Uprednostňujete moderný minimalistický štýl, alebo máte radšej decentnejšie a elegantné riešenia? Navrhujeme, aby ste nám poslali pár webstránok, ktoré sa vám vyslovene páčia. To nám pomôže lepšie identifikovať vaše estetické preferencie.
Aké farby sa majú objaviť na webstránke?
Farebná paleta webstránky je dôležitá z hľadiska celkového korporátneho dizajnu. Všetko by malo ladiť: vaše logo, vizitky, propagačné materiály i samotný web. Vyberajte farby, ktoré sú v súlade s vašou firemnou filozofiou, prípadne nastaveným grafickým manuálom.
Máte záujem o SEO optimalizáciu a analýzu kľúčových slov?
Odporúčame tento krok nikdy nevynechať. Bez vhodne nastavenej SEO optimalizácie a kľúčových slov váš web, akokoľvek bude krásny a profesionálny, jednoducho zapadne vo vyhľadávači. Radi vám s touto náročnejšou zložkou tvorby webu pomôžeme my.
Máte záujem o vytvorenie firemného profilu na sociálnych sieťach?
Vytvoriť web alebo e-shop je len jeden z prvých nutných krokov. Nemenej dôležité je, čo budete s vašou online prezentáciou robiť ďalej. Ľudia o vás potrebujú vedieť. Sociálne siete ako Facebook, Instagram alebo Pinterest sú neoddeliteľnou súčasťou moderného podnikania. Ak sú vám tieto online platformy cudzie, obráťte sa na nás. Vypracujeme vám vhodnú komunikačnú stratégiu, vytvoríme atraktívny obsah a zrealizujeme vhodnú reklamu.
Máte záujem o prístup k štatistikám návštevnosti vašej stránky Google Analytics?
Kontrola a spätná analýza dát je najlepšou formou rastu. Ak chcete mať úspešný web, musíte sledovať jeho návštevnosť a ostatné smerodatné štatistiky, ktoré vám pomôžu lepšie pochopiť vašich návštevníkov. Po analýze môžete upraviť webstránku tak, aby čo najviac vyhovovala potrebám vašich užívateľov. Google Analytics je šikovný a prehľadný nástroj určený pre zobrazovanie a vytváranie efektívnych štatistík z vašej webstránky.
Napíšte nám všetky dodatočné informácie, ktoré by sme mali vedieť!
Aj keď sa vám to možno bude zdať ako zbytočná hlúposť, alebo drobnosť, prosíme, informujte nás o všetkom, čo sa môže dotýkať vašej novej webstránky. Nikdy neviete, čo nám pri tvorbe môže pomôcť, alebo nás posunúť vo vývoji vášho webu ďalej.