Vaša nová webstránka je hotová! 6 tipov, ako s ňou pracovať ďalej, aby vám začala aj zarábať
Aktualizované: 31. októbra 2022 • Publikované: 16. augusta 2017
Frissítve: 31. októbra 2022 • Közzétéve: 16. augusta 2017
Toľko práce, emailovania, úprav a nekonečných telefonátov… Ale konečne, vaša nová webstránka uzrela svetlo internetového sveta! Ak si myslíte, že teraz sa môžete spokojne oprieť, vyložiť nohy na stôl a čakať na húfy zákazníkov, asi vás sklameme. Nič takého sa totiž konať nebude. Vaši potenciálni kupujúci sa totiž v prvom rade o vašej stránke musia dozvedieť. V našom novom článku vám prezradíme pár tipov, ako naštartovať záujem o váš web a získať pravidelnú návštevnosť.
1. Bezpečnosť a starostlivosť
Častým javom je, že sa webstránka vyhotoví len na prezentačné účely, aby sa dobre vynímala na vizitkách. Ak ste však investovali prostriedky a čas na tvorbu webstránky s kvalitným obsahom, nenechajte ju “plávať” v nebezpečných vodách internetu bez dostatočnej ochrany pred vírusmi a pravidelnej údržby. Čím obsiahlejší a komplexnejší web, tým častejšiu starostlivosť si zaslúži.
2. Návštevnosť
Každá webstránka by mala dosahovať určitú mieru návštevnosti. Na tento účel skvelo poslúži analytický nástroj Google Analytics. Poskytne vám dokonalý prehľad nielen o počte ľudí, ktorí denne navštevujú vašu webstránku, ale vďaka nemu získate množstvo užitočných informácií a dát. Webovým analytickým nástrojom sa podrobnejšie venujeme v jednom z našich starších článkov. Najmä v začiatkoch však nečakajte žiadne prevratné čísla. A to vám veru v hľadaní nových zákazníkov nepomôže… Preto by ste mali dbať na systematickú a pravidelnú podporu návštevnosti vašej novej webstránky. Ako na to?
3. Čerstvý obsah
Jeden zo základných princípov navyšovania pozornosti a organickej návštevnosti na vašej novej webstránke je čerstvý a pravidelný obsah. “Mŕtve” webstránky nikoho nezaujímajú. Užívatelia bažia po chrumkavých a nových informáciach. Dajte im ich, či už v podobe nových podstránok s konkrétnym opisom vašich služieb alebo produktov, čerstvých referencií od spokojných zákazníkov, alebo nových článkov na váš firemný blog. Blog je veľmi vďačným nástrojom na udržiavanie pozornosti. Originálne autorské články tématicky príbuzné s vašimi produktami alebo službami vám zabezpečia nielen lepšie pozície na vyhľadávači Google, ale aj prísun nových návštevníkov na váš web.
4. Facebook a spol.
Sociálne siete sú dnes najlacnejšou alternatívou online reklamy. Facebook je nutný základ. Ak ste podnikateľ a vaša firma ešte nemá profil na “modrej sieti”, mali by ste sa poponáhľať. Nielenže ukrýva možnosti ako prakticky zdarma prezentovať svoje produkty a služby, ale vďaka jednoduchému systému môžete vytvárať sponzorované príspevky a reklamy. Za pár eur dokážete svoju značku dostať k tisíckam zvedavých užívateľov.
Na FB si môžete vytvoriť vlastnú fanúšikovskú základňu, komunikovať s ňou, organizovať súťaže a posilňovať tak nielen svoj brand, ale získavať aj nových zákazníkov. Tématike sociálnych sietí a Facebooku obzvlášť sa venujeme pravidelne v sérii našich článkov.
5. Online reklama
Vaša webstránka potrebuje podporu najmä na online platforme. Výhodou online reklamy je, že ju môžete kontrolovať, nepožiera finančné prostriedky a platíte len za priame kliky na vašu reklamu. Je dobre merateľná a efektívna. K najdôležitejšej patrí už spomínaná reklama na Facebooku. Ak je dobre naplánovaná a zameraná (dobre vybrané kritéria a cieľová skupina), dokáže vyčarovať za smiešne sumy neuveriteľné výsledky.
Druhou alternatívou je služba Google Adwords, ktorá pracuje s kľúčovými slovami. Keďže je to priamy reklamný nástroj značky Google, pri kvalitnom nastavení môže vaša webstránka dosiahnuť aj najvyššie pozície vo vyhľadávači. AdWords odporúčame spoločnostiam, ktoré plánujú nízke investície do online reklamy s presahom 100-150 Eur mesačne.
6. SEO naše každodenné
Nie každý návštevník, ktorý príde na vašu novú internetovú stránku, má záujem o vaše produkty alebo služby. SEO (Search Engine Optimization) slúži na zvýšenie relevantných návštev, to znamená, že užívateľ do vyhľadávača cielene zadal hľadaný produkt alebo službu. Preto sú nedeliteľnou súčasťou SEO správne kľúčové výrazy (key words), ktoré užívateľom pomôžu lepšie vás nájsť. Kvalitne nastavené SEO vám, vďaka vhodne vybraným kľúčovým slovám, zabezpečí vyššie priečky vo vyhľadávačoch. Téma SEO je veľmi široká a komplikovaná, neprestajne sa objavujú nové a protichodné názory, preto odporúčame, aby ste SEO optimalizáciu prenechali skúseným špecialistom. Predtým si prečítajte pár našich starších článkov, aby ste získali lepší vhľad do tejto témy.
Pamätajte, že mať hotový web, je len začiatok. Musíte s ním začať náležite pracovať. Vaša webová stránka je len nástroj k dosiahnutiu vašich podnikateľských cieľov, nie samotný produkt. Webstránka nepredáva, vy ju musíte predať zvyšovaním návštev a vhodnou online propagáciou. Konkurencia na internetovom bojisku je priveľká na to, aby ste sa mohli spoľahnúť len na “zaujímavý obsah a grafiku” vášho webu. Pravidelná optimalizácia, web management a starostlivosť o sociálne siete vám môžu priniesť perfektné výsledky, aj bez veľkých finančných vstupov. Ak neviete, kde začať, začnite konzultáciou zdarma u nás…
Chcem konzultáciu zdarma
Zlepšíme návštevnosť tvojej webstránky.