Obalový dizajn a grafika len od nášho Web & Go profíka!
Aktualizované: 10. marca 2022 • Publikované: 10. marca 2022
Frissítve: 10. marca 2022 • Közzétéve: 10. marca 2022
….konkrétnejšie od nášho najlepšieho Tibiho! 🙂 Obalový dizajn produktov slúži v prvom rade na pritiahnutie zákazníkov – atraktívne balenie totiž okamžite vzbudzuje pozornosť a túžbu vlastniť ho. Niekedy aj bez ohľadu na jeho obsah. Kvalita obalového dizajnu a grafiky je priamo úmerná záujmu, aký o neho potenciálni zákazníci prejavia. Aké aspekty je nutné mať na pamäti, aby sa vaše posolstvo, obchodná filozofia a preferovaná estetika dostala k vášmu publiku? A ako pristupovať k obalovému dizajnu vašich produktov tak, aby to nebolo len zbytočné vyhadzovanie peňazí, ale stal sa fixnou súčasťou vašej marketingovej stratégie? Toto všetko sa dozviete v našom novom článku.
HLAVNÉ BODY PRE OBALOVÝ DIZAJN
Spoznajte potreby vašej cieľovej skupiny
Nielen pri samotnom vývoji produktov, ale aj pri navrhovaní obalového materiálu je mimoriadne dôležité stanoviť si hlavné potreby, hodnoty, preferencie a vlastnosti vašej cieľovej skupiny. Následne môžete naplno prispôsobiť grafiku a estetiku, ktorá ich zaručene osloví. Produkty určené pre vyššiu príjmovú skupinu budú musieť vyzerať určite honosnejšie a sofistikovanejšie ako napríklad tovar bežnej dennej spotreby. Práve podľa týchto estetických indícií si zákazníci budú v kamennom obchode či e-shope schopní nájsť práve „ten svoj produkt“.
Buďte rozpoznateľní a nebojte sa vyniknúť
Konkurencieschopnosť. Faktor, ktorý je absolútne rozhodujúci pri rozpoznávaní vašich produktov na masovom trhu. Jediný spôsob, akým ho viete dosiahnuť je, že si stanovíte skutočne autentické ciele, originálny dizajn a jedinečné firemné posolstvo. Niektoré tovary síce musia obsahovať zákonom požadované údaje a informácie, ale i napriek tomu môžete dodať svojím obalom osobitý výraz a atraktívny vzhľad. Odlišovať sa môžete nielen grafikou, ale napríklad typom písma, mottom, reklamným sloganom, neobvyklým názvom, maskotom či charakteristickými farbami. Celkovú grafiku je však nutné vypracovať tak, aby boli jednotlivé prvky a formáty vo vzájomnej symbióze a vzájomne sa doplňovali.
Zosúladenie povinných a dizajnových prvkov
Komplexný grafický systém
Obalový dizajn a grafika by mali byť súčasťou jednotného grafického manuálu. K všeobecnej rozpoznateľnosti významne prispieva, ak si stanovíte komplexný a ľahko identifikovateľný branding. Obal produktu by mal nejakým spôsobom prezrádzať, kto je výrobca. Pri pohľade na regály v obchodoch by ľuďom malo byť hneď jasné, od akej značky tovar pochádza. Firemné logo, webová stránka, obalový dizajn či propagačné materiály, reklamné oblečenie pre vašich zamestnancov – všetko, čo prezentuje vašu spoločnosť, je významným reklamným prvkom, ktorý pozitívne ovplyvňuje váš imidž na konkurenčnom trhu.
Dbajte na to, aby vaše hlavné posolstvo nezaniklo
Aký obraz chcete prostredníctvom vášho produktu o vašej spoločnosti vytvoriť? Aké posolstvo a hlavnú ideu chcete sprostredkovať vašim zákazníkom? Obalový dizajn by mal byť v súlade s vašimi myšlienkami – ak napríklad predávate produkty šetrné k životnému prostrediu, aj obalový materiál by mal byť maximálne ekologický a recyklovateľný. Obal by nemal byť len “pekným obalom”, mali by ste z neho dostať aj niečo viac – po spotrebovaní produktu sa môže z obalu stať skladačka, krabica sa môže zlepiť ako stolík a ďalej slúžiť v detskej izbe ako súčasť vybavenia. Fantázii sa jednoducho medze nekladú.
Na záver…
Uvedené kľúčové faktory by ste mali brať do úvahy pri navrhovaní obalového dizajnu vašich produktov. Analýza konkurencie je tiež mimoriadne dôležitým krokom na ceste k stanoveniu vlastných autentických cieľov pri podnikaní a vývoji produktového radu. Konkurencieschopnosť a odvaha vyčnievať z davu sa vždy vyplatí. Obalový dizajn je kreatívna práca a zdĺhavý proces, pri ktorom je lepšie nechať sa viesť skúsenými grafikmi a profesionálmi s dlhoročnou praxou.