Obalový dizajn: Ako kreatívne využiť etikety a nálepky na posilnenie vašej značky
Aktualizované: 5. septembra 2023 • Publikované: 30. augusta 2023
Frissítve: 5. septembra 2023 • Közzétéve: 30. augusta 2023
Čo si ako prvé všimnete na svojich obľúbených produktoch? Prirodzene to bude ich obal. Práve podľa charakteristického obalového dizajnu, etikiet, štítkov a nálepiek produkty zaručene vyniknú v dlhočizných regáloch v supermarketoch a predajniach. Plnia predovšetkým informačnú, ale i estetickú funkciu. Na to, aby vyjadrili skutočné hodnoty, víziu a hlavné posolstvo tej-ktorej značky je však nutná citlivá práca grafika a nápaditá kreativita. V našom novom článku si povieme niečo o tom, prečo by ste vzhľad obalov vašich produktov rozhodne nemali zanedbávať.
Súď produkt podľa obalu!
Štítky a nálepky sú dôležitou súčasťou obalového dizajnu, ktorý má signifikantný vplyv na predajnosť produktov. Výber správnej etikety pomáha spotrebiteľom identifikovať a pochopiť účel produktu bez toho, aby museli podrobne čítať jeho popis. Nejde teda len o sprostredkovanie praktických informácií, ale o prezentáciu výrobku spôsobom, ktorý odráža jeho charakter a posolstvo značky. Farebnosť, tvar a grafika etikety by mali byť v súlade s imidžom danej značky a apelovať na jej rozpoznateľnosť, unikátnosť a originalitu, ktorá vynikne v záplave konkurenčných produktov.
Zvýraznite posolstvo vašej značky
Vizuálne prvky znázornené na štítkoch a nálepkách podtrhujú charakter samotného brandu. Dávajú spotrebiteľom možnosť lepšie sa stotožniť s prezentovanými hodnotami a emočne sa prepojiť s hlavným posolstvom značky. Ak je napríklad produkt spojený s atribútmi ako sú udržateľnosť, ochrana životného prostredia alebo prírodné zloženie, používanie príjemných zelených či zemitých odtieňov a organických tvarov perfektne podfarbí výzor etikety tak, aby bolo každému zákazníkovi na prvý pohľad jasné, o aký typ produktov ide. Sofistikovane navrhnutá grafika najlepšie predáva – to je jednoducho fakt.
Kreatívne riešenia pre dizajn etikiet a nálepiek
Ako pracujú tí najtvorivejší grafici so širokou škálou kreatívnych postupov pri navrhovaní produktových etikiet a nálepiek? Pozrime sa na to v zopár bodoch:
- Unikátne tvary, tlač a orezanie: môžu sa používať nielen tradičné tvary, ako je klasický štvorec alebo kruhové etikety, ale aj originálne autorské návrhy, ktoré sa líšia svojimi atypickými prvkami. Môže to byť neobvyklý tvar na mieru, ktorý vystihuje charakter daného produktu.
- Textúry a materiály: zmena materiálu a textúry etikiet môže poskytnúť zaujímavý hmatový zážitok, ktorý prispieva k lepšiemu zmyslovému vnímaniu produktu.
- Psychológia farieb a písma: výber vhodného typu písma a charakteristickej farebnej škály vyjadrujú celkovú náladu a vlastnosti produktu. Atraktívne kombinácie farieb a písma prispievajú k dobrému imidžu značky.
Keď sa marketing s umením snúbi…
Kvalitná a inšpiratívna grafika rozpráva zaujímavý príbeh značky. Preto dizajn etikiet a nálepiek považujeme za efektívne spojenie umenia a marketingu. Výsledok kreatívnych riešení a ľudskej tvorivosti však musí zároveň obsahovať aj komerčnú stránku, aby dokázal spotrebiteľov nalákať a presvedčiť k vykonaniu akcie – nákupu. Zároveň však musí niesť aj potrebné informácie o produkte, aby bol zákazník maximálne informovaný o tom, čo kupuje.
Slovo na záver
Dizajnéri pri navrhovaní etikiet a samolepiek môžu naplno prejaviť svoju kreativitu a inovatívny um – práve prostredníctvom uvedených kvalít dokážu vyjadriť hlavnú ideu, charakter a posolstvo danej značky. Takto vytvárajú emočnú odozvu a faktor zapamätateľnosti, ktoré pomáhajú pri vyčlenení sa z konkurenčného prostredia. Profesionálne navrhnuté etikety a nálepky sú najdôležitejšími faktormi atraktívnosti obalu a priamo ovplyvňujú nákupné rozhodnutia spotrebiteľov, čím dosahujú kľúčovú úlohu pri dosahovaní vytýčených biznisových cieľov.