Príbeh novej CBD značky: Od návrhu loga až po finálny produkt
Aktualizované: 11. augusta 2021 • Publikované: 11. augusta 2021
Frissítve: 11. augusta 2021 • Közzétéve: 11. augusta 2021
Zvyčajne ho zbadáte ako prvé. Jasne definuje prvotné emócie a asociácie spojené s daným produktom či službou. Jeho pôsobenie je nezvratné, preto by ste mali byť pri jeho návrhu obozretný. Áno, reč je o firemnom logu. Dokáže upútať pozornosť natoľko, že si vašu firmu ľudia ihneď zapamätajú. Alebo naopak vzbudí negatívne konotácie a odpíše váš produkt na veky vekov. Najmä v súčasnom digitálnom svete platí, že mať profesionálne logo, (ktoré, samozrejme, kráča ruka v ruke s kvalitným produktom), vám otvára dvere do úspešného biznisového sveta. V našom novom článku vám prinášame autentickú prípadovú štúdiu, kde sme vytvárali na mieru nielen firemné logo, ale aj dizajnový obalový materiál.
Zadanie znelo nasledovne: Grafický návrh loga na e-shop, ktorý sa zaoberá predajom CBD produktov. Klient nás súčasne poprosil o navrhnutie kompletných obalových materiálov. Hlavným cieľom bolo oboznámiť so svojimi produktami slovenský trh. Firma sa sústredí najmä na vysokú kvalitu a transparentnosť. Hlavnou požiadavkou bolo, aby produkty vzbudzovali v ľuďoch dôveryhodnosť a čistotu receptúry. Ambíciou pri navrhovaní bolo osloviť vybrané vekové kategórie ľudí, ktorí sa aktívne starajú o svoje zdravie. Špeciálne sa tiež produkty zameriavajú na ľudí s vybranými ťažkosťami – poruchami spánku, rôznymi typmi chronických bolestí či veľkou mierou stresu.
Logickým prvým stupňom pri navrhovaní je zadefinovanie si cieľovej skupiny. Toto neplatí len pri dizajne loga, ale pri akejkoľvek marketingovej alebo podnikateľskej aktivite. Netreba zabúdať na to, že logo tvoríte najmä pre vašich budúcich zákazníkov.
Ikona musí mať za sebou premyslenú hlavnú ideu
Prvoradou funkciou loga má byť, aby oboznámilo ľudí s hlavnou myšlienkou. Už na prvý pohľad by malo byť jasné, že ide o CBD produkt, ktorý obsahuje 100 % prírodný olej. Preto sme sa počas navrhovania snažili, aby boli tieto hlavné charakteristiky jasné, no zároveň logo nepôsobilo prekombinovane a chaoticky. Ikona znázorňuje kvapku oleja z konopných lístkov, čo zároveň vizualizuje organickú a prírodnú podstatu CBD.
Tajomstvom dobre navrhnutého loga je, že obstojí na všetkých multimediálnych formátoch – od printu až po online – bude sa rovnako dobre vynímať, nech ho už umiestnite kamkoľvek – na letáky, billboardy či sociálne siete.
Upokojujúca farebná paleta, ktorá evokuje zdravie
Pri výbere farieb sme sa sústredili na to, aby odtiene odrážali čistotu, zdravie a prirodzenosť. Zároveň sme zakomponovali aj element pokoja a relaxu, preto sme ako dve hlavné farby zvolili zelenú a modrú na bielom povrchu, aby lepšia vynikla ich hĺbka a sviežosť.
Zelená: farba prírody
Modrá: farba pokoja a vyrovnanosti
Biela: farba čistoty a zdravia
Písmo, ktoré podtrhne hlavnú myšlienku produktu
Vybrali sme písmo, ktoré je z jednej časti organické, no súčasne má čisté tvary a je dobre čitateľné. Podobne ako sme postupovali pri tvorbe ikony. Prvú časť „obliekania“ produktu sme teda úspešne zavŕšili. Jedna užitočná rada pre grafikov pri navrhovaní firemného loga: dávajte si pozor na to, aby boli texty na logu dobre čitateľné a viditeľné aj pri zmenšení loga. Prípadne používajte len ikonu bez textu.
Dizajnové balenie na mieru
Obaly musia fungovať ako ťahúne – magnety pre ľudské oko. Tak, ako si vyberáme chutné jedlo na pohľad, na rovnakom princípe funguje aj nakupovanie produktov. Obvykle siahame po niečom, čo je nám niečím blízke – farbami, formou, tvarmi či textami. Tu sme pracovali opäť s myšlienkou čistoty, zdravia, rovnováhy a komunikovali sme benefity samotného produktu. Prehľadnosť je základným kľúčom úspechu, preto sme minimalizovali grafické či textové prvky, ktoré by narušovali jednotnosť a vyváženosť vizuálu.
A teraz už hurá do výroby! Ale to je už iná story… 🙂