Otestujte svoje logo
Aktualizované: 2. septembra 2022 • Publikované: 27. novembra 2019
Frissítve: 2. septembra 2022 • Közzétéve: 27. novembra 2019
Náš Tibi sa nedávno zúčastnil zaujímavej prednášky o firemných logách, o ktorej sa rozhodol nám spracovať krátky článok. Dnes bude reč o firemnom logu a na základe akých parametrov sa hodnotí jeho kvalita. Darmo totiž máte perfektný grafický vizuál, keď ho nedokážete multifunkčne používať na všetkých platformách…
Význam loga sa veľmi preceňuje. Mnohí sa doteraz domnievajú, že by sa do neho mali „napchať“ všetky highlighty vášho podnikania. Nie je to však tak.
Logo by malo plniť predovšetkým nasledovné funkcie:
- Logo je vaším najdôležitejším komunikačným nástrojom a súčasťou vašej značky.
- Logo by malo dobre fungovať aj s ďalšími grafickými prvkami a elementami – webovými stránkami i obrázkami.
- Logo posilňuje branding a podporuje rozmanité marketingové kanály.
- Logo položí základy pre komunikáciu a tón celej vašej značky – reprezentuje nielen navonok ale aj vo vnútri firmy.
Znie to jednoducho, ale pre dizajnérov je tvorba loga veľkou výzvou – veď pretaviť filozofiu spoločnosti do motívu, loga či písma vôbec nie je hračka. Mnohé logá sa snažia o svojej firme povedať až príliš veľa. Mnoho majiteľ firiem robí tú chybu, že chce jedným logom vyjadriť všetko, čo často vedie ku komplikovaným a nič nevyjadrujúcim vizuálom.
Pozrime sa teda, ako je na tom vaše logo!
I. Časť
Za každé „áno“ vo vašej odpovedi na nižšie uvedené otázky si pripočítajte jeden bod:
- Funguje vaše logo aj v horizontálnom variante?
- Existujú obe verzie loga: horizontálna i vertikálna?
- Funguje vaše logo v čiernej, bielej alebo šedej verzii?
- Funguje vaše logo aj na čierno-bielom podklade bez toho, aby okolo neho bolo nejaké rámovanie?
- Dokážete v rýchlosti (cca za 5 sekúnd) reprodukovať základné grafické elementy a symboly použité v logu?
- Sú fonty, ktoré ste použili v logu kupované?
II. Časť
Za každé „áno“ vo vašej odpovedi na nižšie uvedené otázky si odoberte jeden bod:
- Koľko farieb používate vo svojom logu? Viac ako 3-4 farby?
(V súčasnosti je technológia taká vyspelá, že ak je aj logo pestrofarebné, dá sa prakticky použiť na všetko, ale ak je rovnako aplikovateľné aj s menším počtom farieb, je to to pravé)
- Koľko typov písma vo svojom logu používate? Viac ako dve?
- Je vo vašom logu zreteľne rozpoznateľný typický symbol, tvar, tvar? (napríklad ľahko poznateľný kruh a podobne)
- Používali ste pri tvorbe loga platformu Clipart alebo nejaké grafické šablóny?
- Obsahuje vaše logo nejaké zložené vzory či textúry?
- Obsahuje vaše logo nejaké linky, ktoré smerujú nadol?
(Môžu v podvedomí vyvolávať negatívne asociácie, nakoľko ukazujú, že spoločnosť je na ceste smerom nadol.)
- Použili ste pri navrhovaní loga predvolené písmo (napr. Ariel, Times New Roman)?
Hlavná otázka znie: koľko bodov vám ostalo?
Malý hodnotiaci manuál
6 – 7 bodov = ste na dobrej ceste, usilujte sa premýšľať v komplexnom corporate identity
5 bodov = nerobte si starosti, vždy je cesta na opravu
3 – 4 body = aj v tomto prípade je ešte priestor na opravy
1 – 2 body = rozmyslite si, či nie je najlepší čas na zmenu
Ako ste dopadli? Žiadna sláva? Nemajte hlavu v smútku, na záchranu prilieta vaše Web & go design ! Vymyslíme, navrhneme a zrealizujeme vám logo, ktoré si zapamätá každý.