PPC reklama a jej výhody
Aktualizované: 1. júna 2018 • Publikované: 1. júna 2018
Frissítve: 1. júna 2018 • Közzétéve: 1. júna 2018
Platíte len za kliknutie na vašu reklamu, tak v skratke funguje jedna z najefektívnejších internetových reklám vôbec. PPC reklama /z angl. pay per click/ je online nástroj, ktorý vám dokáže v relatívne krátkom čase získať nových zákazníkov a zvýšiť predaje. Má to však jeden podstatný háčik – vaša kampaň musí byť nastavená správne. V našom novom článku vám povieme niečo viac o výhodách PPC reklamy.
PPC je typ výkonnej internetovej reklamy, v ktorej platíte len za reálne výsledky, t.j. kliknutia na váš odkaz. Najčastejšie sa využívajú PPC reklamy na vyhľadávači Google s názvom Google AdWords a PPC reklama na Facebooku. V našej agentúre Web & go design s uvedenými dvoma formátmi pracujeme denne. Požadované výsledky z PPC kampaní sa dostavia len v tom prípade, ak sú všetky parametre reklamy dobre nastavené. K tomu je nutné neustále sledovať vývoj a reakcie užívateľov na kampaň, mieru preklikov, analyzovať štatistiky a dokázať z nich vyťažiť údaje, ktoré zlepšia výkon a efekt vašej PPC reklamy.
Prečo by ste mali zvážiť využitie PPC reklám? Tu je 7 pádnych dôvodov, ktoré vás možno presvedčia o ich prínose pre váš biznis.
1. Presné a detailné zacielenie
V PPC reklame môžete cieliť s detailnou presnosťou a personifikovať kampaň podľa svojich individuálnych preferencií. Vyberte si konkrétne mesto, kraj, štát, dokonca môžete zadať aj okruh vymedzených kilometrov z určitého bodu. Určíte pohlavie, vek, záujmy vašej cieľovej skupiny, takže budete mať istotu, že cielite presne na svojich potenciálnych zákazníkov. Vaša kampaň s ponukou sa bude zobrazovať len tým užívateľom, ktorí hľadajú presne váš produkt alebo službu a jeho názov/kľúčové frázy zadali do vyhľadávača.
2. Cenovo výhodná a vysoko zisková
V porovnaní s ostatnými médiami vyžaduje PPC reklama skutočne minimálnu vstupnú investíciu, ktorá vám môže priniesť zvýšenie návštevnosti webu, predaja a zisku. Finančné prostriedky môžete postupne alokovať bez toho, aby ste utrpeli veľké straty. Investované peniaze môžete ihneď sledovať, merať, analyzovať a podľa dostupných výsledkov kampaň upraviť tak, aby ste dosiahli vytýčené ciele. Poplatok za preklik je v porovnaní s jeho mnohonásobnou návratnosťou veľmi nízky.
3. Môžete ju kedykoľvek zastaviť a zmeniť
PPC reklamy môžete prispôsobovať aktuálnym cieľom. Kampane priebežne sledujeme a keď vidíme, že nemajú veľký úspech, tak ich dodatočne optimalizujeme. Za tieto dodatočné úpravy sa samozrejme žiadne poplatky neúčtujú.
4. Absolútna merateľnosť, ktorá prináša okamžité výsledky
PPC reklamy sú praktické v nastavovaní konkrétnych cieľov. Ak máte určený cieľ, ľahšie sa vám merajú a analyzujú štatistiky. Čo je vašim cieľom: aby si ľudia stiahli váš e-book, registrovali sa, urobili objednávku alebo si prečítali váš nový článok na blogu? Merateľnosť PPC reklám je najefektívnejšia, nakoľko výsledky sú k dispozícii v priebehu niekoľkých hodín po spustení kampane.
5. Nie je otravná ako klasické reklamné formáty
Jedna z najväčších výhod PPC reklám pre užívateľov je, že nie sú otravné, vtieravé a agresívne ako iné formáty (TV a printová reklama). Užívatelia ich lepšie prijímajú, nakoľko im pomáhajú pri hľadaní informácií/produktov na internete a nesnažia sa predať niečo, čo nepotrebujú. PPC kampane sú adresné a vychádzajú v ústrety potrebám vymedzenej cieľovej skupiny.
6. Nepriama reklama na vašu značku
Pridanou hodnotou PPC reklám, že máte prakticky „reklamu zdarma“. I keď vašu PPC reklamu uvidí „len“ 250 ľudí, z ktorých 7 u vás nakúpi, už zaznamenali vašu značku, dozvedeli sa o vašej existencii na trhu. PPC reklama dokáže zvýšiť tzv. „brand awareness“ – znalosť vašej značky v online prostredí.
7. Kontroluje kvalitu vašej webstránky
PPC reklamy sú skvelým prostriedkom na testovanie kvality vašej webstránky. Vezmite si príklad, kedy vám dobre nastavená kampaň privádza veľké množstvo užívateľov na e-shop, ale predaje sa nezvyšujú. Problém v tomto prípade nebude v PPC reklame, ale s veľkou pravdepodobnosťou na samotnej webstránke. Je pre užívateľov dostatočne prehľadná? Je nákupný systém zrozumiteľný a jednoduchý? Funguje platobná brána? Máte na webe kvalitné fotografie produktov a detailné popisky? PPC reklama vám dáva možnosť preskúmať všetky slabé miesta vašej webstránky, aby ste mohli neustále zlepšovať svoj online biznis.
Ak si trúfate, môžete si vyskúšať nastavenie PPC reklamy samostatne pomocou našich praktických inštrukčných článkov. Na našom blogu nájdete nielen konkrétne návody na tvorbu PPC reklamy na Google Adwords, ale aj tipy na jeho šikovné rozšírenia – Google AdWords extensions, ktoré vám pomôžu zefektívniť vaše kampane.