Prečo NEDAŤ tvorbu vašich nových webových stránok práve nám!
Aktualizované: 25. augusta 2021 • Publikované: 25. augusta 2021
Frissítve: 25. augusta 2021 • Közzétéve: 25. augusta 2021
Možno sa vám hneď v úvode zdá nanajvýš čudné, že vám túto netypickú radu dáva reklamná agentúra, ktorá sa špecializuje na tvorbu webových stránok. Väčšinou je zvykom vyhlasovať pravý opak a lákať klientov na množstvo presvedčivých argumentov. Je však priepastný rozdiel medzi základným webom a kvalitnou webovou stránkou, ktorá má aj určitú výpovednú hodnotu. Webovú stránku “naoko”, ktorá bude navonok dobre vyzerať, ale v podstate vám nepovie nič, vám už dnes vyhotoví skutočne každý amatér. Toto však už dávno nie je naše hlavné pole pôsobenia – u nás vo Web & go design sa totiž rodia weby, ktoré majú skutočne hlavu a pätu. Ako takú webovú stránku vytvoriť? O tom si prečítate v našom novom článku.
Vaša firma, vaše sny
Za tie roky sme prišli do kontaktu s mnohými podnikateľmi. Vypočuli sme si veľa príbehov o úspešných i skrachovaných biznisoch. Nech už ide o akúkoľvek oblasť podnikania, v jednom si môžete byť istí – skúsení lídri majú veľmi jasnú predstavu o tom, čo chcú dosiahnuť, kam chcú svoje podnikanie smerovať, aké sú ich silné i slabé stránky a vedia, čo chcú svojim klientom ponúknuť. Toto je dôležité z hľadiska dvoch faktorov:
- Ak si uvedomujeme svoje prednosti, máme prehľad aj o svojich mínusoch, takže na nich vieme pracovať.
- Prijímame rady tých, ktorí sú zdatnejší a špecialisti v iných oblastiach.
Ok, ale čo má toto všetko spoločné s tvorbou webových stránok?
Stručne povedané, ak som si vedomý bohatých možností, ktoré mi poskytuje moje podnikanie, môžem poskytnúť všetky potrebné informácie napríklad tvorcovi webovej stránky. Navyše akceptujem aj odborné rady samotného vývojára. Tak sa stavia profesionálny web.
Veľmi častým javom však je, najmä u začínajúcich podnikateľov, že ani presne nevedia, čo chcú svojim zákazníkom ponúknuť, aké sú ich ciele, konkurenčné výhody, čo ponúkajú navyše, alebo lepšie ako ich konkurencia. Ak neviete aspoň troma slovami výstižne definovať svoj biznis, asi máte menší problém…
Staviame na vás, nie namiesto vás
Naším „najobľúbenejším hitom“ je pesnička: „Chlapci, videli sme vaše predošlé práce, zďobnite aj nám nejaký parádny web!“ Nezďobneme nič. Lebo zďobnúť by ste si najprv mali vy sami odpovede na základné otázky:
- Čo je hlavným cieľom môjho podnikania?
- Aké sú moje tri hlavné výhody voči konkurencii?
- Čo si má zákazník vybaviť, keď uvidí logo mojej spoločnosti?
Potom prichádza všeobecný úžas a prekvapenie na tvárach, keď sa po našich bežných otázkach ukáže, že vlastne nemajú predstavu o tom, čo chcú konkrétne ponúkať… Tu nejde len o to, umiestniť na web základné informácie typu: „predávame najlepšie outdoor vybavenie v okolí“, ale dať tomu formu, štýl, tón komunikácie a určitú filozofiu, ktorá váš podnik a webovú stránku odlíši od konkurencie.
Hlavným aspektom je sa odlíšiť – vizuálne, kvalitou a autentickými textami, ktoré majú zmysel. Samozrejme, dokážeme vám nakúpiť krásne obrázky z fotobanky a dať napísať texty copywriterom, ale nebude to mať „dušu“. A to je to, po čom zákazníci idú – nechcú nakupovať u značky, ktorú si zajtra nebudú pamätať. A to nechcete určite ani vy.
Ak si neviete rady, prečítajte si jeden z našich starších, ale veľmi obľúbených článkov o tom, čo by mala obsahovať úspešná webová stránka.
Jedna priateľská rada na záver
Každá firma je iná a líši sa vo svojej originalite, vytýčených cieľoch a jedinečnej vízii. Počas praxe sme sa stretávali a, bohužiaľ, stále stretávame s kopírovaním konkurenčných webových stránok. Prosíme vás, nerobte to. Kopírovaním zhadzujete dobré meno vašej značky a niekedy to je tak zlé PR, že to už ani nejde vrátiť späť. Kvalitu tvoríte vy – vašimi originálnymi nápadmi, invenciou, kreativitou a firemnou filozofiou. Buďte sami sebou, to je najistejšia cesta za úspechom.