Prečo potrebujete content marketing?
Aktualizované: 7. decembra 2022 • Publikované: 6. apríla 2016
Frissítve: 7. decembra 2022 • Közzétéve: 6. apríla 2016
Veľa sa o ňom hovorí, ale mnohí netušia, čo si pod pojmom content marketing predstaviť. Obsahový marketing dokáže posilniť postavenie vašej značky a vašich fanúšikov premeniť na kupujúcich. Prečo by ste sa mali zaoberať práve budovaním obsahu? Lebo je to jedna z najlacnejších ciest, najmä pre menšie podniky, ako dlhodobo zvyšovať predaje a renomé značky.
Content is King
Vyhľadávače čoraz viac preferujú kvalitný a užitočný obsah. Žiadne SEO vám nepomôže, ak sa vaše texty na webe nedajú čítať a neprinášajú návštevníkom nič, čo by im nejakým spôsobom pomáhalo. Ak dokážete vhodne pracovať s obsahom, pasujete svoju spoločnosť a značku do pozície informačného lídra, t.j. dosiahnete takú úroveň odbornosti v danom odvetví, že sa na vás ľudia budú s dôverou obracať. Obsah však nemusí nutne len mentorovať, pomáhať alebo učiť, postačí, ak bude jednoducho zábavný. Najúčinnejší je mix všetkých uvedených aspektov.
Podľa poslednej štúdie americkej Content Marketing Institute, využíva výhody obsahového marketingu až 85% obchodných značiek v USA. U nás je situácia odlišná, ale obsah sa pomaly dostáva do hľadáčika väčších spoločností. Je škoda, že s CT (content marketing) nepracujú častejšie menšie spoločnosti. Jediné čo kvalitný obsah totiž vyžaduje je čas a relevantný textový materiál, ktorý vynaliezavý copywriter alebo grafik vykreše v čitateľný a príťažlivý obsah.
Písanie blogov
CT (content marketing) je geniálny v tom, že môžete písať prakticky o čomkoľvek, hranice neexistujú. Navyše si môžete vybrať v akej forme ho budete šíriť: blog, webináre, videá, infografiky, firemný magazín, sociálne médiá, možností je neúrekom. Pre niekoho funguje lepšie vizuálny obsah (firmy zaoberajúce sa dizajnom, architektúrou, predajom módy), iným spoločnostiam sa oplatí investovať do hodnotného textového materiálu (právnické, poradenské…), kde sa lepšie zákazníkovi vysvetľuje a informuje prostredníctvom písaného obsahu.
Bez počiatočnej analýzy ani na krok!
Začať tvoriť obsahovú stratégiu bez toho, aby ste identifikovali a jasne definovali svoje podnikateľské a predajné ciele je číry nonsens. Obsah musí vychádzať z jadra spoločnosti, inak sa stratí jeho kontext i efektivita. Akú hodnotu majú poskytnúť vaše produkty alebo služby pre zákazníkov? Aké sú ich problémy, čo riešia v súvislosti s použitím vašich produktov a služieb? Vypracujte si vlastnú stratégiu komunikácie. Určte si tón, v akom sa budete vašim zákazníkom prihovárať.
Nestačí obsah vytvoriť, je nutné ho aj roztrúbiť
Môžete mať vytvorený megasuperhyper obsah, keď o ňom nikto nevie. Obsah potrebuje reklamu. A zdieľanie. Množstvo zdieľaní. Dobrý obsah sa väčšinou začne éterom šíriť prirodzene, niekedy sa z neho stane dokonca virál. Čerstvý obsah nikdy nezabudnite dôsledne rozosievať na presne určených miestach: nevynechajte sociálne médiá, ktoré máte k dispozícii (FB, Instagram, Youtube, Linkedin,…) a iné magické formy online marketingu. Šikovné je hneď k článkom na ich koniec umiestňovať malé ikonky sociálnych sietí na okamžité zdieľanie.. Pozrite sa ako prefíkane používa hru s nadpismi bulvár. Nebojte sa inšpirovať. Musíte myslieť ako vydavateľ, ktorý chce predať čo najviac výtlačkov svojho časopisu. Vašim časopisom je váš obsah.
Veľa trpezlivosti a nevzdávať to!
Obsahový marketing nie je reklama v TV, ktorá by vám po odvysielaní mala automaticky zvýšiť predaje. Content marketing pracuje oveľa pomalším tempom, ale zapúšťa silnejšie korene. Je to beh na dlhú trať, ale profesionálny a kvalitný obsah by mal tvoriť základ každej firemnej komunikácie smerom k zákazníkom. Nielenže si tým zvyšujete kredit brandu, ktorý vie, o čom píše a čo predáva, ale získavate si tým dlhodobú dôveru a lojalitu zákazníkov. Prvé badateľné výsledky vhodne nastaveného content marketingu by mali byť viditeľné zhruba za tri mesiace, kedy by sa mala začať mierne zvyšovať návštevnosť vášho webu. Samozrejme, tempo rastu je individuálne a záleží len na vašom zápale a záujme pracovať s obsahom tak, aby naplnil vami stanovené a želané výsledky.