Grafický dizajn integrálnou súčasťou Vášho biznisu
Minulý týždeň sme prebrali čo si ľudia predstavujú pod pojmom grafický dizajn. Teraz by sme Vám radi opísali prečo je grafický dizajn hlavnou súčasťou Vášho biznisu.
Dobrá grafika totiž vôbec nie je o tom, či Vám ladí farebná paleta, licujú hrany boxov na webe, alebo či máte pekný bezpätkový font. Dobrý grafický dizajn ľuďom pomáha, vyvoláva v ich podvedomí pozitívne emócie a to je jeho pridanou hodnotou. Môže byť, ba priam musí byť, skutočne integrálnou súčasťou Vášho biznisu. Prečo?
Pretože dobrý dizajn:
Tvorí Váš brand
Je veľmi dôležité mať a držať firemnú líniu. Každý správny profesionál má dizajn manuál a v ňom ošetrený každý detail vizuálnej firemnej komunikácie. Neberte to na ľahkú váhu, ani keď ste len malá firmička. Nie je nič horšie ako mať modré logo, zelené propagačné letáky a fialové vizitky. Teda ak nie ste cirkus, ale ani vtedy to príliš neodporúčame.
Nechcete ľudí miasť, naopak, chcete aby Vás zákazníci rýchlo a správne identifikovali a aby ste v nich vyvolali pozitívny dojem. Ak ste raz modrý, držte sa pri modrej vo všetkom. Každú zmenu vizuálu komunikujte, kde môžete. Využívajte sociálne siete a vysvetľujte, nedovoľte, aby ostali Vaši zákazníci zmätení.
Komunikuje
Brand už máte, farebne ladíte a čo ďalej? Čo tým chcete povedať? Ako už sme napísali, je veľmi dôležité, aby ľudia už na prvý pohľad rozoznali kto ste a o čo Vám ide. Už Vaše logo by malo napovedať aké hodnoty Vaša firma vyznáva. Ste dynamický, hravý, aktívny a Vaša cieľová skupina sú mladí ľudia? Potom určite zvoľte pestrejšiu farebnú paletu a zábavnejší štýl.
Ste naopak konzervatívny, uhladený, strohý a Vašimi zákazníkmi sú prevažne ľudia stredného a vyššieho veku? Zvolíte minimalistickosť, menej farebných odtieňov a formálnejší vizuál. Prvý dojem je najdôležitejší, zapamätajte si to – ľudia sa k Vám budú správať podľa toho, ako na nich pôsobíte.
Zefektívňuje a informuje
Poznáte to, potrebujete niečo rýchlo kúpiť, konečne nájdete webstránku, kde to niečo majú, ale kým sa dostanete k tomu čo chcete, preklikávate sa tonami nezmyslov, slepých uličiek a preklínate webdizajnérov do tretieho pokolenia.
Kvalitný grafický dizajn má jasne navigovať. Zákazník musí hneď vedieť, kde, čo a ako má kúpiť, veďte ho za ručičku. Samozrejme je dobré ukázať mu aj ďalšie veci v ponuke, ale to je práve tá alchýmia, ukázať mu to jednoducho a nevtieravo. Nenechajte ho blúdiť na stránke kým sa neunaví, nenaštve a nakoniec odíde.
Šetrí
Že ako? No jednoducho. Tlačíte firemné prospekty, letáky, brožúry, alebo katalógy? Tak sa na ne dobre pozrite. Aký font používate? Aká je hrúbka písma? Koľko slov sa pri takomto dizajne zmestí na stránku? Nedajú sa zosvetliť? Rozumieme sa. Stačí malá zmena vo fontoch a z dvoch strán môže byť jedna, zo sto len päťdesiat a tak ďalej. Nepodceňujte maličkosti, narastú do obludných výšok.
Je krásny
Tak predsa, došlo aj na páči sa / nepáči sa. Áno, vždy tu bude pomerne silná skupina ľudí, ktorá sa bude rozhodovať na základe toho či sa jej niečo páči, alebo nie. Vychádzajte jej v ústrety, ale dbajte pritom na zásady spomenuté vyššie.
Ono je príjemné kúpiť si niečo, čo dobre vyzerá, ale pokiaľ to neplní svoj účel, zákazník sa Vám nevráti. Buďte pekný, elegantný, luxusný, ale nebuďte prvoplánový. Zákazníci to ocenia.
Vidíte sami, grafický dizajn nie sú len farby. Je to komplexný systém, ktorý má svoje pravidlá. Na Slovensku sú však jeho možnosti silno podceňované a tak, pokiaľ budete dodržiavať hoci aj len pár základných pravidiel, budete mať konkurenčnú výhodu. Nebojte sa toho, že nemáte grafické cítenie, obráťte sa na profesionálov, vysvetlite im čo potrebujete a oni už pre Vás pripravia riešenia. Pomôžu Vám a investované peniaze sa Vám stopercentne vrátia.
-oko-