Prečo je grafický dizajn od profesionála tak dôležitý pre váš biznis?
Aktualizované: 4. mája 2022 • Publikované: 14. januára 2015
Frissítve: 4. mája 2022 • Közzétéve: 14. januára 2015
…lebo celý vizuálny dojem vašej značky nie je len o tom, aby to bolo všetko „pekné”. Dobre navrhnuté corporate identity totiž plní úlohu nielen estetickú, ale informuje, vzbudzuje emočnú reakciu a vytvára tak pozitívne asociácie spojené s vaším brandom. Zladená farebná paleta, prehľadná webová stránka či parádny bezpätkový font sú síce fajn, ale v prvom rade by vám skúsený grafik mal vytvoriť koherentný a dobre zapamätateľný firemný imidž. Len s ním totiž dokážete na presýtenom trhu konkurencie uspieť a ukázať váš osobitý štýl, jedinečné produkty či predstaviť služby. Robte to inak. S kreatívne navrhnutou vizuálnou identitou sa vám to určite podarí. A prečo je kvalitný grafický dizajn taký dôležitý? O tom si povieme v našom dnešnom článku.
Grafický dizajn stelesňuje váš brand
Jednotný obraz je cestou k úspechu. Každý profesionálne navrhnutý branding musí obsahovať dizajn manuál s popisom toho, ako by sa malo s vaším logom zaobchádzať v rôznych reklamných formátoch, striktne vymedzenou a presnou farebnou škálou či vzdialenosťami a spôsobmi, ako sa vo vzťahu k logu majú chovať ostatné grafické elementy.
Komplexná vizuálna kultúra je nevyhnutná práve preto, aby ste sa jednak odlíšili a posilnili svoje charakteristické znaky a typickú farebnosť, ale i z dôvodu jednotnej komunikácie. Nemôžete mať vizitky v jednom štýle, letáky s úplne inými farbami a typmi písma a na facebookovej stránke opäť absolútne odlišnú grafiku. Aj keď je podnikanie niekedy riadny cirkus, vo vašej grafike by sa prejavovať nemal. Dodržujte ucelenú vizuálnu identitu a máte vyhraté.
Grafický dizajn komunikuje vaše myšlienky do sveta
Aká je hlavná myšlienka vášho podnikania? Filozofia vášho brandu by mala byť viditeľná už na prvý pohľad. Či už sa zameriavate na zdravý životný štýl, enviromentálnu tematiku alebo poskytujete reštauračné služby, vaše logo, vizitky, vonkajšia reklama i sociálne siete by mali byť schopné vyrozprávať váš príbeh len prostredníctvom farieb, obrazov a grafiky.
Preto je nevyhnutné, aby ste si dokázali presne zadefinovať v konkrétnych bodoch, za akými ideami vaša značka stojí, čo reprezentujete, akú cieľovú skupinu chcete osloviť, komu svoje produkty a služby chcete ponúknuť. Ak to neviete vy, ten nevyhranený zmätok sa prejaví aj navonok – nebudete vedieť, na koho cielite a nepritiahnete si tú „svoju“ komunitu ľudí, z ktorých sa neskôr môžu stať vaši verní zákazníci.
Grafický dizajn je efektívny a priamočiary
Stovky položiek, zložité menu, množstvo vyskakovacích okien s otravnými zľavami, kódmi a zdĺhavý nákupný proces. Neprehľadné webové stránky a e-shopy sú bránou do pekla… kde nikto nenakúpi, ale radšej rovno utečie pár sekúnd po ich otvorení.
Tomu zabráni intuitívny dizajn, ktorý ho vedie k vytúženému produktu bez zbytočného klikania. Grafika má usmerňovať, pomáhať a podporiť nákupné chovanie. Váš zákazník potrebuje čo najrýchlejšie nakúpiť produkt, ktorý si vyhliadol alebo ho hľadá. Ak bude narážať na drobné prekážky v podobe otravných medzikrokov, vzdá to a poobzerá sa po niečom u konkurencie. Dbajte na to, aby bola vizuálna stránka a architektúra vašich predajných stránok maximálne prehľadná, „user friendly“ a intuitívna.
Grafický dizajn je úsporný
Veď do grafického dizajnu som na začiatku investoval dosť veľa peňazí, ako som teda ušetril? Spýtalo by sa zopár podnikateľov. Ušetrili ste si neúspech – nakoľko bez profesionálnych reklamných materiálov (letákov, katalógu, vizitiek) by vás asi nikto nebral vážne a chýbala by vám dôveryhodnosť. Bez krásnych a funkčných webových stránok či e-shopu by u vás nikto nenakúpil, nakoľko by ste nemali dostatočnú kredibilitu. Amatérske webové prezentácie už na prvý pohľad kričia: nemyslíme to s vami vážne, preto ani neinvestujeme do poriadnej stránky. Kvalitná grafika je kľúčová aj pri nasadzovaní online reklám, ktorou môžete cieliť veľmi lokálne a ušetriť tak peniaze za neadresné a príliš všeobecné kampane bez hmatateľného výsledku.
Grafický dizajn plní estetickú funkciu
Áno, malo by to byť všetko pekné, ale rovnako splňovať informačné, reprezentatívne a nákupné funkcie. Profesionálne navrhnutý grafický dizajn v sebe spája estetiku s úžitkovými vlastnosťami. Určite by nemal prvoplánovo nazerať len na vizualitu, ale pracovať aj s pôsobením farieb, emóciami a víziou danej značky.
Tip na záver…
Lacné a rýchle riešenia sa v prípade grafického dizajnu skutočne nevyplatia. Vsaďte na agentúry alebo grafikov, ktorí za sebou majú preukázateľné roky praxe, spokojných klientov a dobré referencie. Webová stránka, e-shop, reklamné materiály či autopolepy vaše podnikanie budú sprevádzať dlhé roky, preto by ste sa pred ich tvorbou mali dôkladne poradiť s profesionálmi (t.j. s nami… 😊) a nájsť adekvátne riešenie pre vás i váš biznis, aby bol váš úspech zaručený.