Nemáte radi reklamy na internete? Robíte chybu!
Aktualizované: 21. septembra 2017 • Publikované: 16. novembra 2016
Frissítve: 21. septembra 2017 • Közzétéve: 16. novembra 2016
Môžu vám pripadať nesmierne otravné – reklamné bannery, vyskakujúce popupy, rôzne reklamné oznamy. Online reklama dokáže byť až príliš vtieravá, preto ju má väčšina z nás pre istotu zablokovanú. Ad blocker je funkcia, ktorá nedovoľuje reklamám preniknúť na monitor počítača. My si však myslíme, že totálne blokovanie reklám nemá zmysel. Pýtate sa prečo? Prečítajte si v našom novom článku.
Až štvrtina používateľov internetu využíva funkcie blokujúce reklamy a ich počet rastie nezastaviteľným tempom. Blokovanie online reklamy samozrejme má svoje nesporné výhody, ale o tom dnes písať nechceme. Naopak, radi by sme vás presvedčili, aby ste online reklame dali šancu. Ak ste podnikateľ, blokácia reklám má u vás významne negatívny dopad. Negatívnejší než si uvedomujete…
Online reklama “živí” obsah, ktorý každý deň “konzumujete” na internete
Internet je miestom, kde pracujeme, zabávame sa, hľadáme nové informácie, vzdelávame sa. Internetový obsah – reklamy na internete však musí niekto aj vytvoriť. To, že platíte pravidelný mesačný poplatok za internet, ešte neznamená, že tým uživíte redaktorov, blogerov, adminov vašich najobľúbenejších webstránok. Na to, aby sa rôzne webové stránky udržali na výslní a mohli produkovať obsah, ktorý máte radi, potrebujú finančné prostriedky. A tie im produkuje, či sa nám to páči alebo nie, reklama. Obsah totiž nikdy nie je bezplatný. Je vykúpený reklamou, ktorú blokujete, čím váš obľúbený web stráca peniaze. Náš tip: nemusíte si blokovače reklám vypnúť na všetkých stránkach, ktoré navštevujete. Stačí si vytvoriť tzv. whitelist (zoznam) webov v adblockeri, kde ručne povolíte, na ktorých stránkach sa môže reklama zobrazovať. Nielenže tým podporíte ľudí stojacich za vašimi obľúbenými webmi, ale získate aj cenné informácie.
Prichádzate o informácie a výhodné ponuky
Čo je lepšie: mať blokované reklamy na internete a prísť o 50% zľavu pri výpredaji značkových tenisiek z vášho obľúbeného eshopu, alebo “strpieť” blikajúci reklamný banner a o pár týždňov chodiť v nových teniskách za polovičnú cenu? Nezabúdajme, že aj reklamy sú informácie, ktoré môžete využiť vo svoj prospech. Vždy je to o preferenciách oboch strán – zákazníka a predávajúceho. Neprichádzajte o výhody, ktoré vám reklama poskytuje a dajte online reklame šancu.
Máte vplyv na ekonomiku
Nie, nerobíme si srandu. Blokovanie reklám pripraví spoločnosti denne až o 22 miliárd dolárov. Celkom slušná sumička, však? A k nej ste prispeli s veľkou pravdepodobnosťou aj vy. Ak ste podnikateľ, tak sa vás táto suma dotýka priam bytostne. Online reklama je jeden z najrýchlejšie sa rozvíjajúcich oborov, preto je nutné, aby sa jej “nestálo” v ceste.
Vždy sleduj svoju konkurenciu
Ak si blokujete všetky reklamy na internete, ako sa dozviete, aké akcie práve prebiehajú u vašej konkurencie? Pre podnikateľov je jednou zo základných činností monitorovanie konkurencie. Je to dôležitý proces, bez ktorého nemôžu vzniknúť nové stratégie rozvoja, reklamné plány alebo nové podnikateľské ciele. Online reklamy sú len ďalšou formou informácií, ktoré by sme nemali ignorovať. Môžu totiž ukrývať cenné správy nielen pre náš biznis, ale aj pre konečného spotrebiteľa.
Tak na tie online reklamy nebuďme tak prísni a pusťme si ich aspoň trošku k telu… 🙂