Jednoduchý návod, ako nastaviť tie správne hodnoty pre váš brand
Aktualizované: 21. decembra 2017 • Publikované: 24. augusta 2016
Frissítve: 21. decembra 2017 • Közzétéve: 24. augusta 2016
V našom poslednom článku sme písali o nastupujúcom trende značiek, ktoré sa neboja vyjadriť svoj názor. Ako ste na tom vy? Viete pár slovami opísať aké hodnoty na seba nabaľuje váš brand? Nejde o obvyklé klišé ako „kvalitné produkty“ a „špičkové služby“. Hovoríme o celkovej firemnej kultúre, myšlienkach, ktoré zákazníka ihneď napadnú, keď zočia vaše logo. Nenapadá vás nič? V dnešnom článku sa dozviete, ako si vytvoriť takú firemnú kultúru a hodnoty, ktoré budú charakterizovať nielen pracovné ovzdušie vo vašom tíme, ale i auru vášho brandu v očiach zákazníkov.
Väčšina firiem jednoducho nemá čas vypracovať prehľadný systém firemných hodnôt. Chyba! Samotný proces nie je ani tak zložitý, akoby sa mohlo na prvý pohľad zdať. Jednotná firemná kultúra pomáha nielen značke ale aj členom tímu vystupovať konzistentne a nadobudnúť väčšiu istotu v tom, čo a akým spôsobom prezentovať. Váš tím a vaši zákazníci by mali vedieť, čo vaša značka prináša svetu.
Urobte si firemnú seansu!
Môže byť zdĺhavá, ale vždy prinesie pozitívne závery. Účasť tímu musí byť 100 %, nielen fyzicky, ale najmä mentálne. Každý účastník má slobodu prejavu a tá sa dokonca vyžaduje! Seansa je rozdelená na tri časti: brainstorming, rozhodovanie a finalizácia. Atmosféra by mala byť uvoľnená a motivujúca. Robíte predsa niečo pre budúci rast vašej značky (a tímu).
Brainstorming
1. Brainstorming s farebnými papierikmi
Každý z tímu si vezme jeden žltý a jeden zelený samolepiaci papierik. Na žltý papierik účastník napíše tri slová, ktoré aktuálne najviac charakterizujú náš brand. Na zelený sa naopak napíšu tri slová, ktoré by mali ideálne prislúchať našej značke. Všetky papieriky nalepte na dobre viditeľné miesto – žlté napravo, zelené naľavo. Tie slová, ktoré sa vyskytujú najčastejšie, vypíšte. Prekvapujúce alebo nečakané slová zakrúžkujte. Počas brainstormingu si musí byť každý účastník tímu istý, že sa nachádza v absolútne bezpečnom prostredí, kde môže slobodne vyjadriť svoj názor. Len úprimnosť a autenticita môže značku posunúť ďalej, k lepším výsledkom. Následne s tímom rozoberte prečo zvolili práve tieto hodnoty, asociácie či myšlienky a rozveďte plodnú diskusiu. Nadhodené nápady si vždy starostlivo zapíšte a nechajte veciam voľný priebeh.
2. Odstup a opravy
Po uplynutí pár dní si opäť zvolajte tím a pozrite sa s odstupom času na závery z posledného brainstormingu. Obvykle sa po pár dňoch pohľad na niektoré myšlienky zmení či naopak posilní. Budete jasnejšie vidieť, čo je skutočne dôležité. Môžete pospájať jednotlivé myšlienky a sformulovať nové hodnoty pre značku. Napríklad, znamená „zábavná“ to isté ako „vášnivá“? Ako sa definujeme a vymedzujeme?
3. Finalizácia
Výsledkom seansy by mal byť jednostranový dokument, z ktorého jasne vyplýva, akoby váš brand mal vystupovať, aké hodnoty sa na neho viažu, za čo bojuje, čo ho trápi, čo by rád chcel vyriešiť, aké problémy môže reálne vyriešiť.