Čo od vás potrebujeme k spusteniu Google Ads vo vyhľadávacej sieti?
Aktualizované: 20. septembra 2018 • Publikované: 20. septembra 2018
Frissítve: 20. septembra 2018 • Közzétéve: 20. septembra 2018
Google Ads (starý názov Google AdWords) je reklamný systém spoločnosti Google, ktorý umožňuje zobrazenie reklamy na prominentných pozíciách na základe zadaných kľúčových slov. Jej najväčšou výhodou je, že na jej spustenie nepotrebujete žiadne veľké investície, no dokáže priniesť veľmi slušné výsledky pre váš biznis. Jej princíp je totiž jednoduchý: oslovujete práve tých zákazníkov, ktorí na Googli vyhľadávajú to, čo ponúka vaša spoločnosť. A platíte iba vtedy, ak kliknú na vašu reklamu, váš web alebo vám zavolajú, záleží to od stanoveného cieľa. Čo všetko budete potrebovať k vytvoreniu efektívnej Google Ads reklamy? Čítajte ďalej a hneď sa to dozviete.
Predtým, než sa pustíme do jednotlivých bodov si v krátkosti zhrňme, prečo by ste vôbec mali Google Ads využívať vo svojom podnikaní?
● Prilákate viac zákazníkov a zvýšite svoje online predaje, najmä ak vlastníte e-shop.
● Oslovujete svoju cieľovú skupinu v tom najlepšom čase.
● Môžete cieliť lokálne i globálne a zamerať sa na zákazníkov z konkrétnych miest alebo krajín.
● Reklamy si vytvárate a riadíte sami a kedykoľvek ich môžete upraviť či pozastaviť.
● Rozpočet na reklamu máte totálne pod kontrolou a viete doslova o každom eure, ktoré sa v kampani minie.
O výhodách PPC reklamy sa podrobnejšie dočítate aj v našom predchádzajúcom článku.
V niekoľkých bodoch sme vám spísali čo všetko je potrebné k spusteniu reklamy cez Google Ads.
Založenie účtu (ak to nezvládnete sami, tak vám s tým radi pomôžeme)
Na správne fungovanie účtu je nevyhnutné, aby ste dôkladne nasledovali dané inštrukcie a pozorne vyplnili všetky požadované údaje. Niektoré nastavenia totiž už nie je možné dodatočne upravovať a preto je potrebné veľmi dbať na správne zadávanie informácií.
Akú podstránku/y na vašom webe si želáte propagovať
Stanovte, ktorá stránka sa má zobraziť zákazníkovi po kliknutí na danú reklamu tzv. landing page. Je možné, samozrejme, propagovať každú jednu podstránku, ale bolo by to neefektívne. Na začiatok si vyberte tie najdôležitejšie a konkurencieschopné podstránky a začnite s nimi.
Rozšírenia reklamy
Aby ste k reklamám vedeli nastaviť aj správne rozšírenia, tak je potrebné vedieť, aké ďalšie témy/podstránky súvisia s propagovanou stránkou. Taktiež musíte mať presné informácie, aké sú výhody, benefity vašich produktov/služieb a čím sa líšite od konkurencie. Medzi najdôležitejšie rozšírenia patria Call extensions, Sitelinks Extensions a Callout extensions.
Aká je vaša cieľová skupina
Ide o mužov alebo ženy? Koľko rokov majú vaši zákazníci? Tieto dáta sú dôležité z hľadiska zacielenia, aby sa reklama zobrazovala tým správnym potenciálnym zákazníkom.
Vyberte región, na ktorý sa chcete sústrediť
Pre lokálnu spoločnosť v Bratislave nie je potrebné, aby sa reklama zobrazovala napríklad v Košiciach. Preto je veľmi dôležité vedieť približne v akom regióne sa nachádzajú vaši zákazníci.
Časové obdobie, na ktoré plánujete spustiť reklamu
Obdobie je, samozrejme, voliteľné a je možné ho aj dodatočne upravovať, avšak na správne nacenenie rozpočtu je nutné vedieť, na aký dlhý čas plánujete reklamu spustiť. Určite neodporúčame odštartovať kampaň na 2-3 týždne. Stačí minimálne 1 mesiac, ale pre efektívne meranie výsledkov sú potrebné 2 až 3 mesiace.
Po založení účtu je možné začať s tvorbou jednotlivých kampaní. Prdtým je však potrebné sa oboznámiťso základným princípom fungovania Google Ads.