8 trendov v online marketingu, o ktorých by ste mali vedieť
Aktualizované: 21. septembra 2017 • Publikované: 29. marca 2017
Frissítve: 21. septembra 2017 • Közzétéve: 29. marca 2017
Marketingový svet sa pomaly, ale isto premieta do online digitálnej platformy. Je to koniec printovej reklamy a jej klasických formátov? Na ich definitívne vyradenie z hry si ešte pár rokov počkáme, ale faktom ostáva, že čoraz viac spoločností sa začína orientovať len na online marketing. Je lacnejší, efektívnejší, ľahšie sa meria, dá sa s ním kreatívne pracovať a oveľa lepšie cieliť na vybranú skupinu potenciálnych zákazníkov. Aký bude ďalší vývoj online marketingu v tomto roku? Dozviete sa v našom novom článku.
-
Marketing v mobile
Smartfouny sa stali nevyhnutnou súčasťou moderného online sveta a budú okusovať čoraz väčšie sústo z reklamného koláča. Popularita mobilných zariadení časom nahradí počítače i notebooky. V dnešnej dobe by mal byť každý web automaticky optimalizovaný na mobily. Rozvoj mobilných aplikácií a rôznych interaktívnych platforiem majú za cieľ dostať sa čo najbližšie k svojim užívateľom a časom ich pretvoriť na zákazníkov.
-
Content marketing je čoraz dominantnejší
Obsahový marketing sa skloňuje na každom kroku. Zohráva stále väčšiu úlohu vzhľadom na využívanosť sociálnych sietí, ktoré treba neustále plniť novým contentom. Kvalitný obsah pomáha budovať dlhodobé vzťahy so zákazníkmi a udržiavať ich pozornosť smerom k značke. Ak ste nezačali vytvárať vhodný obsah pre vašich zákazníkov na vašom webe a sociálnych sieťach, je čas začať.
-
Kratší obsah, ktorý dokáže zaujať
Informácií v online svete je až nadmieru veľa. Ľudia už nedokážu udržať svoju pozornosť vo viac než minutových intervaloch. Vie to aj Google, preto v rámci SEO začína uprednostňovať kratší, údernejší obsah s jasne vymedzeným zámerom. Takýto druh obsahu dostáva automaticky lepšie hodnotenie v rámci postupu vo vyhľadávačoch.
-
Vyhľadávanie pomocou hlasu
Prišiel s ním Google a vyhľadávanie na internete pomocou svojho hlasu využijú najmä užívatelia, ktorí z nejakého dôvodu nevedia alebo nemôžu naťukať do klávesnice to, čo hľadajú. Navyše táto metóda neuveriteľne šetrí čas. O tom, aký bude mať dopad na samotné SEO, je otázne. Google sa totiž systém ovládania hlasom snaží implementovať do všetkých svojich dostupných nástrojov a aplikácií.
-
Zákazník je najdôležitejší
Vždy bol, ale v poňatí moderného online marketingu vystupuje zákazník ako samostatná individuálna persóna so svojimi špecifickými preferenciami a záľubami. Tento faktor ovplyvňuje marketérov, ktorí sa snažia vytvoriť vysoko personalizovaný obsah pre každého jedného užívateľa tak, aby presne cielil na ich osobné potreby.
-
Kľúčové slová strácajú na svojom význame
Algoritmus vytvorený Google sa neustále mení. Otrocké dodržiavanie kľúčových slov v textoch sa postupne mení na súvislý a relevantný obsah, ktorý zaujme. Kvalitný a autentický obsah sú budúce kľúčové slová. Obsah musí užívateľovi pomôcť, poradiť alebo zabaviť. Inak je zbytočný.
-
Natívna reklama na vzostupe
Pojem natívnej reklamy nie je u nás veľmi známy a často sa pletie so sponzorovaným obsahom. Natívna reklama nie je len natívny PR článok zakomponovaný do redaktorského obsahu slovenských portálov. Natívna reklama je FORMA reklamy, nie jej obsah. Na vzostupe je tzv. “in-feed ad”, reklama, ktorá je vložená priamo do editorského obsahu webu a svojím vzhľadom ju kopíruje.
-
Content s trvalou časovou hodnotou
Pri vytváraní obsahu obvykle nemyslíme na to, aký význam bude mať z dlhodobého hľadiska. Doba je rýchla, ľudia chcú čerstvé informácie každý deň. Práve z tohto dôvodu sa do popredia dostáva obsah, ktorý obstojí v stroji času. Ľudia síce obľubujú správy, ale ocenia obsah s dlhodobou hodnotou. Čím viac obsahu podobného typu na svojich stránkach a sociálnych sieťach budete tvoriť, tým relevantnejší a dôležitejší sa stane váš obsah pre vyhľadávače.