Farby, ktoré zvyšujú zdieľanie obrázkov na sociálnych sieťach
Aktualizované: 21. septembra 2017 • Publikované: 2. septembra 2015
Frissítve: 21. septembra 2017 • Közzétéve: 2. septembra 2015
V 2. časti nášho seriálu „Ako vytvárať úspešné obrázky na sociálnych sieťach“ sme hovorili o dôležitosti relevantných obrázkov vzhľadom na celkovú filozofiu a štýl komunikácie spoločnosti.
V dnešnom dieli si predstavíme poznatky o psychológii farieb a ich účinkov na sociálnych sieťach.
Farby majú veľkú moc. Štúdie dokazujú, že až v 85% prípadoch zohráva farba hlavnú rolu pri kúpe produktov. Určite ste si už aj vy v živote kúpili vec len preto, lebo sa vám páčila jej farba alebo dizajn. Farby podnecujú impulzívne nakupovanie založené na emóciách. Preto sú tak úspešné. Dokážu podporiť myšlienku, ktorú chcete vyjadriť. Zvýrazniť ju.
Nedávna štúdia od americkej agentúry Georgia Tech preskúmala 1 000 000 obrázkov z Pinterestu v rozmedzí rokov 2009 a 2011. Všímala si trendy vo farbách medzi nepopulárnymi a veľmi úspešnými obrázkami. A výsledky?
- červená, fialová a ružová podnecujú zdieľanie
- zelená, čierna, modrá a žltá odradzujú ľudí od zdieľania
Je to z dôvodu, že červená, fialová a ružová sú zmyslové, pudové, prinášajú rovnaké pocity ako pri telesnom vzrušení. Sú jednoducho sexy – ako pre ženy, tak pre mužov.
Ak budete vytvárať svoj budúci príspevok s obrázkom, skúste využiť tieto 3 farby vo váš prospech.
zdroj obrázku: http://thenextweb.com
Ako používať tieto 3 farby v obrázkoch?
Namiesto toho, aby ste začali bezhlavo topiť v ružovej a fialovej dúhe, premyslite si akú hlavnú myšlienku chcete obrázkom podporiť. Obsahuje váš obrázok text, prípadne nejakú otázku? Výborne! Text vyplňte niektorou z farieb z úspešnej trojice a čakajte na výsledky.
Všimnite si napríklad tento obrázok:
zdroj obrázku: http://thenextweb.com
Je to príklad jednoduchého, ale veľmi efektívneho spôsobu vytvárania obrázkov s textom a farbami. Stačí zvýrazniť číslo a doplnkový text už len postrčí užívateľa k akcii.
Učte sa od tých, ktorí majú úspešné firemné sociálne siete, všímajte si ako komunikujú:
zdroj obrázku: https://www.facebook.com/pages/ezebeecom-%C4%8Desky/100170963648120?fref=ts
zdroj obrázku: https://www.facebook.com/chiochipsCZ
Čo robiť v prípade, že váš obrázok neobsahuje texty? Môžete sa inšpirovať riešením Chio Chips – obrázok doplňte textom v statuse. Funguje to na 100%. Ale opäť si všimnite ucelenosť celej myšlienky – kino, maškrtenie, 3D okuliare, vyfotený obal produktu aj s jeho obsahom.
Niekedy stačí, ak v obrázku vytvoríte tzv. ohnisko – zvýrazníte vybraný objekt farbou:
Prípadne využite farbu ako pozadie:
zdroj obrázku: http://thenextweb.com
Pracujte s farbami citlivo a nedávajte ich do obrázkov násilím len preto, lebo musia obsahovať všetky „úspešné“ farby. Obrázok musí byť komplexný a byť v harmónii s textom a hlavnou pointou. Nemusíte rúcať hlavný koncept tým, že tam budete nasilu pchať ružovú. Premýšľajte a ak cítite, že je váš obrázok cool aj bez ružovej, tak sa ho nebojte publikovať.
V nasledujúcej 4. časti nášho seriálu si posvietime na písmo a jeho významnú rolu v príspevkoch s obrázkami.
Nezabudnite ani na ďalšie časti nášho seriálu o tom, ako tvoriť úspešné obrázky na sociálnych sieťach:
- časť – Návod, ako vytvoriť úspešné obrázky na sociálnych sieťach, ktoré budú zdieľať všetci
- časť – Prečo musia byť obrázky na sociálnych sieťach relevantné k firemnej filozofii?
- časť – 3 farby, ktoré zvyšujú zdieľanie obrázkov na sociálnych sieťach
- časť – Písmo je dôležité!
- časť – Viete používať hashtagy?