Pár rád od nás pre úspešný leták
Aktualizované: 5. augusta 2020 • Publikované: 5. novembra 2014
Frissítve: 5. augusta 2020 • Közzétéve: 5. novembra 2014
Navrhovanie letákov alebo plagátov nie je len o umiestňovaní obrázkov a textov. Uvedomelý tvorivý proces v skutočnosti pozostáva z oveľa komplexnejšieho postupu – je to premyslené plánovanie a vyhotovenie návrhu, ktorého cieľom je dostať váš biznis k zákazníkom. Je to nástroj, ktorý má na základe vizuálneho a textového stimulu primäť ľudí k telefonátu, kúpe alebo hľadaniu ďalších informácií o vašej firme. Ako sa u nás postupuje pri návrhu reklamného letáku? Dozviete sa v novom článku.
Ak si myslíte, že starý dobrý papierový leták stratil v dnešnej digitálnej dobe svoje opodstatnenie, musíme vás vyviesť z omylu. Ľudia si ešte stále radi v pokoji sadnú a prečítajú si zaujímavo spracovaný leták, katalóg či sa zastavia pri pútavom reklamnom plagáte.
Ako vyzerá efektívny reklamný leták, ktorý zaujme?
- Čitateľný a prehľadný
- Poskytuje stručné a jasné informácie
- Sú na ňom použité profesionálne fotografie
- Vyzýva k akcii
Načo si dávať pozor pri navrhovaní letáku?
- Zalamujte texty tak, aby to najdôležitejšie posolstvo vždy najviac vyniklo.
- Vyberajte farby, ktoré budú ladiť s logom, no zároveň zaujmú na prvý pohľad.
- Čím menej textu, tým lepšie!
- Nesnažte sa na leták „napchať“ čo najviac informácií, nemá to vôbec žiadny zmysel.
- Nepoužívajte veľké množstvo typov fontu, inak vznikne vizuálny i textový chaos, ktorý nikto nebude čítať.
- Pútavý nadpis je, okrem dobre urobenej grafiky, to najpodstatnejšie.
Prehľadnosť a rozčlenenie textu
Len čo sa čitateľ letáka „chytí“ na hlavný slogan, je celkom pravdepodobné, že sa rozhodne čítať ďalej. Preto by ste ho rozhodne nemali „ubiť“ dlhými a nudnými elaborátmi, ale sústrediť sa na podstatu.
Nepoužívajte dlhočizné texty, radšej sa všetko snažte zhrnúť do stručných bodov v odrážkach, vyzdvihnite hlavné highlighty svojich služieb alebo produktov. Recipient letáku dostane väčšiu chuť dočítať krátke a jadrné informácie, ako celostránkové romány.
Jednotná koncepcia a vzhľad
Reklamný leták odráža imidž vašej firmy. Vášmu biznisu však môže napomôcť len v tom prípade, ak je vyhotovený v súlade s celkovou corporate identity vašej spoločnosti.
Ako to dosiahnuť? Napríklad pomocou loga, výberom správneho vizuálneho štýlu i konceptu a v neposlednom rade – tej správnej farebnej palety.
Pozor však na textáciu – aj ten najlepšie vyzerajúci leták neprinesie želané ovocie v podobe nových objednávok, ak je jeho obsah nezáživný a potenciálneho zákazníka nezaujme. Preto je lepšie nechať textáciu na skúseného copywritera, ktorý dokáže prísť s originálnymi či vtipnými nápadmi.
Kvalitná distribúcia ako finálny, ale kľúčový bod
Pre koho ste svoj reklamný leták pripravovali? Akých nových zákazníkov si chcete pritiahnuť? Určite máte predstavu a podľa toho by ste mali prispôsobiť aj obsah i výzor letákov. Aby sa nakoniec letáky dostali do tých správnych rúk, nesmiete podceniť ich distribúciu. Najlepšie je nechať letáky rozniesť pošte alebo špeciálnej firme, ktorá sa na podobné služby zameriava.
Nikdy, opakujeme, nikdy však nedajte svoj reklamný leták vložiť do rôznych inzertných novín, ani ho nepripájajte k nejakým ďalším tlačovinám. Zbytočne by odvádzali pozornosť a rozptyľovali. A vy predsa chcete, aby bola vaša letáková kampaň čo najúspešnejšia!
Neviete si rady s reklamným letákom?
My vám ho vytvoríme, vyrobíme i vytlačíme