5 tipov, ako propagovať vašu webovú stránku v online prostredí
Aktualizované: 28. septembra 2022 • Publikované: 28. septembra 2022
Frissítve: 28. septembra 2022 • Közzétéve: 28. septembra 2022
Na poli online marketingu vznikajú nové a nové možnosti, ako vašu firmu dostať medzi viac ľudí. Okrem klasickej optimalizácie pre vyhľadávače (SEO) sa ponúkajú aj iné platformy a médiá, ktoré vám môžu pomôcť preraziť s vaším podnikaním na trhu. Ako teda dostať vaše webové stránky medzi online publikum tak, aby ste zaujali a udržali si náskok pred konkurenciou? V novom článku vám prinášame zopár krátkych tipov.
1. PPC reklama na Google
PPC (Pay Per Click) je reklama založená na konkrétnom kliknutí. Je prehľadná, transparentná (platíte len za kliknutia) a efektívna (ak je dobre nastavená). Na Google vyhľadávači sa najčastejšie stretávame s textovou inzerciou, ktorej podstatou je, že vaša reklama sa zobrazí na základe vyhľadávania konkrétneho výrazu. Jej cielenie je preto hyper presné a oslovíte presne tých ľudí, ktorí vás aktívne hľadajú.
TIP na článok k téme: Google Ads pre začiatočníkov
2. Reklama na Facebooku a Influencer marketing na Instagrame
Facebook (dnes Meta) je síce už platforma považovaná skôr pre staršie publikum (hello, boomers!), ale jeho reklamné nástroje vám pri propagácii vašich produktov a služieb môžu dobre poslúžiť. Tým, že máte k dispozícii množstvo dát, môžete nastavovať a optimalizovať reklamy oveľa precíznejšie a zasiahnuť presne to cieľové publikum, ktoré potrebujete osloviť.
Druhou kapitolou je využívanie tzv. influencerov, ktorí dokážu na svojich profiloch spropagovať vaše produkty veľkému množstvu ľudí v jednom krátkom príspevku či videu. Tento druh spolupráce môže byť veľmi úspešný, alebo spôsobiť totálne fiasko. Záleží od toho, koho oslovíte, koľko ste ochotní do danej spolupráce investovať a akú očakávate návratnosť. Naše odporúčanie je, aby ste si všetko poriadne zmerali, nezabudli spoluprácu ošetriť zmluvou a nechali jednanie na profesionálnu agentúru, ktorá má svojich influencerov dobre preverených a vedia, aké reálne výsledky od nich očakávať. Na vlastnú päsť sa do tohto odvetvia púšťať vôbec neodporúčame, mohli by ste sa spáliť a zbytočne prísť nielen o náklady, ale i o čas.
TIP na článok k téme: Na čo si dávať pozor pri spustení TV reklám
3. Marketing na sociálnych sieťach
Firma, ktorá dnes nie je na sociálnych sieťach, akoby neexistovala. A nestačí pracovať len s Facebookom, vážení. Je dobré nakopnúť profil na Instagrame, TikToku, YouTube či Twitteri. Na každej platforme je však nutné komunikovať odlišným spôsobom – IG bol síce pôvodne postavený na fotografiách, ale začína viac preferovať krátke videá, TikTok je ako stvorený na zábavné a vtipné video shoty a na YouTube môžete napríklad natočiť krátky profil o vašej firme, alebo nahrávať pravidelné vlogy a podobne. Možností je neúrekom a je to skvelá možnosť, ako si prakticky zadarmo vytvoriť virálnu reklamu (ak to robíte skutočne dobre), alebo si získať nové obecenstvo a premeniť ho na platiacich zákazníkov.
TIP na článok k téme: Ako reagovať na negatívne recenzie a komentáre na Facebooku
4. Založte si blog
Vyhľadávač Google doslova zbožňuje webové stránky, ktoré poskytujú nielen relevantné informácie, ale produkujú obsah pravidelne a vôbec vytvárajú zaujímavé aktualizácie v rámci svojho odboru a témy. Takto svojich potenciálnych zákazníkov nielen hlbšie oboznámia s predmetom svojej činnosti, službami či cieľmi, ale ich aj vzdelávajú, bavia či im rozširujú obzory v danej tematike.
Blog však treba skutočne pravidelne a so železnou pravidelnosťou doplňovať novými článkami, inak to pôsobí neprofesionálne. Ak máte pochybnosti o tom, či prevádzku blogu budete stíhať, radšej si ho ani nezakladajte. Taktiež je dôležité blog prepojiť s firemnými profilmi na sociálnych sieťach a oznamovať publikovanie nového obsahu.
TIP na článok k téme: Ako vytvoriť úspešný firemný blog
5. Zviditeľnenie webovej stránky lokálne
Jedným z najvýraznejších segmentov poslednej doby je lokálne SEO. V praxi tak získate oveľa lepšiu pozíciu vo vyhľadávači len z jedného jediného dôvodu – lebo ste danému zákazníkovi geograficky najbližšie, čo môžete veľmi rýchlo otočiť vo svoj prospech. Na to, aby tento ideálny mechanizmus začal zmysluplne fungovať je potrebné, aby mal Google povedomie o tom, kde presne vaša spoločnosť sídli. Stačí vyplniť profil na Google My business (Moja firma) a ľuďom značne uľahčíte vyhľadávanie vašej spoločnosti na internete.
TIP na článok k téme: Čo je Google My Business
EXTRA TIP: OFFLINE marketing by sme však tiež nemali podceňovať, v konečnom dôsledku ešte všetci našťastie žijeme aj v skutočnej fyzickej realite, kde si vymieňame vizitky, na uliciach vidíme plagáty, alebo sa popri nás preženie auto, ktoré má pekný reklamný polep. Na všetkých týchto nosičoch by mali výrazne svietiť hlavne dve veci: vaša webová adresa a odkaz na vaše sociálne siete.