Písmo je dôležité!
Aktualizované: 21. septembra 2017 • Publikované: 9. septembra 2015
Frissítve: 21. septembra 2017 • Közzétéve: 9. septembra 2015
V predošlej 3. časti nášho seriálu o pravidlách ako vytvárať úspešné obrázky na sociálnych sieťach sme vám priblížili zákonitosti využitia farieb a ich účinkoch na užívateľov.
V dnešnej 4. časti si posvietime na písmo a jeho funkciu pri vytváraní príspevkov s obrázkami.
Písmo sa tvári nenápadne, ale jeho „reč“ je silnejšia a presvedčivejšia, než by ste si mysleli.
Neveríte? Pozrite:
zdroj obrázku: http://thenextweb.com/socialmedia/2015/06/15/the-science-of-great-visuals-how-to-use-the-best-fonts-colors-and-layouts/
Je to obrovský rozdiel, však?
Tvar a typ písma vytvára emócie. Písmo dokáže:
- motivovať
- posilniť rozhodovanie
- zvýšiť zdieľanie príspevku
Pre tých, ktorým nevadí angličtina prinášame skvelú prezentáciu o tom, ako písmo ovplyvňuje naše emócie.
We heart it! Evoking emotion through typography from Chiara Aliotta
Ako vybrať ten správny typ písma pre váš obrázok?
Uistite sa, že typ písma zodpovedá myšlienke, ktorú chcete sprostredkovať vašim užívateľom.
Tu sú 3 jednoduché tipy, ktoré vám pomôžu vybrať ten najvhodnejší:
- Ujasnite si, akú emóciu chcete komunikovať – váš príspevok musí byť jasný a obsahovať emócie.
- Vytvorte grafiku v trojitom prevedení – nájdite tri druhy písma, ktoré sa hodia k vášmu príspevku, pripravte obrázok s každým typom a porovnajte ich. Väšinou už na prvý pohľad spoznáte, ktorý typ písma emočne podfarbuje váš príspevok.
- Voľte vždy čo najčitateľnejší font – ak vaši užívatelia nie sú schopní prečítať text na obrázku (aj keď podľa vás vyzeral super), jeho úspešnosť bude veľmi malá. Vyberajte písmo, ktoré je nielen pekné, ale najmä čitateľné.
Už chýba len posledná, 5. časť nášho seriálu, v ktorej si povieme ako efektívne pracovať s hashtagmi a textami.
Nezabudnite ani na ďalšie časti nášho seriálu o tom, ako tvoriť úspešné obrázky na sociálnych sieťach:
- časť – Návod, ako vytvoriť úspešné obrázky na sociálnych sieťach, ktoré budú zdieľať všetci
- časť – Prečo musia byť obrázky na sociálnych sieťach relevantné k firemnej filozofii?
- časť – 3 farby, ktoré zvyšujú zdieľanie obrázkov na sociálnych sieťach
- časť – Písmo je dôležité!
- časť – Viete používať hashtagy?
zdroj:http://thenextweb.com/socialmedia/2015/06/15/the-science-of-great-visuals-how-to-use-the-best-fonts-colors-and-layouts/